چند مطلب اضافه شده به کتاب آموزش سریع و آسان jquery

یک ماه پس از انتشار کتاب آموزش سریع و آسان جی کوئری 1100 بار این کتاب دانلود شد! چند نفر از دوستان در مورد کتابم یه سری انتقادات و پیشنهاداتی دادن. که من هم امدم و یک سری کارها انجام دادم. کارهایی که انجام دادم از این قرار است:

فونت متون از نظر یکی از دوستان خیلی بزرگ بود پس من از شماره ی 13 به 11 تغییر دادم. تعریف متد رو ننوشته بودم که نوشتم. یک برنامه ی اسلاید شو تصاویر برای یکی از سایت هام نوشته بودم چون خیلی ساده بود برای همین به این نتیجه رسیدم به این کتاب اضافه کنم. اشتباهی که کرده بودم این بود که برای کتاب فهرست مطالب نذاشته بودم که گذاشتم . چون فردی که برای اولین بار این کتاب رو می بینه میخواد بدونه مطالب داخل این کتاب چیه؟ و یه سری کارهای دیگه هم کردم. اگه دنبال یک اسلاید شو تصاویر ساده هستید حتما قسمت "ساخت یک اسلاید شو تصاویر(slide show) با چند نوع افکت" را مشاهد کنید.

تعداد صفحات کتاب قبلی 103 صفحه بود وقتی فونتش رو کوچک کردم و یک سری مطالب بهش اضافه کردم ، تعداد صفحات 98 تا صفحه شد.

برای دیدن فهرست مطالب کتاب به ادامه مطلب مراجعه کنید:

 

« فهرست مطالب »

 

مقدمه

تعاریف

نوشتن برنامه در jquery

 

افکت ها در jquery 

Hide()

Toggle()

slideUp()

slideToggle()

slideDown()

fadeIn()

slideUp و fadeIn هر دو با هم

Fadeout()

fadeTo()

Animate()

Queue()

 

رویداد

Mouseover()

Mouseout()

Mousedown()

Mousemove()

Hover()

One()

Dblclick()

Submit()

Keydown()

Keyup()

Bind()

 

Html درjquery 

Remove()

دستورات css

Attr()

appendTo()

Text()

Val()

اعتبارسنجی فرم با جی کوئری

Empty()

Get()

toggleClass()

addClass()

append()

Prepend()

prependTo()47

Wrap()

replaceWith()

replaceAll()

insertAfter()

after()

Prev()

بدست آوردن عرض و ارتفاع

 

متد های Traversing

Eq()

Find()

Parent()

Children()

مشخص کردن فرزندان

 

متدهای متفرقه

Each()

Index()

setInterval()

setTimeout()

 

چند تا برنامه‌ی کاربردی

jQuery.trim()

ساخت modal

ساخت یک اسلاید شو تصاویر(slide show)

ساخت یک اسلاید شو تصاویر(slide show) با چند نوع افکت.

 

چند مثال با کمک پلاگین های جی کوئری

گرد کردن div با جی کوئری

کشیدن و انداختن

تغییر اندازه ی div با Resizable()

بررسی نوع مرورگر

 

ایجکس(Ajax) در jquery

Load()

$.post()

ارسال متن به دیتابیس 

$.getJSON()

$. Ajax()

ارسال مقادیر چک باکس به صورت آرایه

ساخت فرم لوگین با ایجکس در jquery

آپلود عکس با کمک ایجکس در jquery

 

منابع کتاب

در ویرایش جدید قسمت modal ویرایش شده است.

تعداد صفحات کتاب 100 صفحه 

حجم فایل: 1.58 مگابایت

دانلود کتاب آموزش سریع و آسان jquery


نظرات 3 + ارسال نظر
وب سایت برنامه نویسان آزاد چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:23 ب.ظ http://abolghasem-heydari-nejad.ir

سلام،
وبلاگ خیلی خیلی خوبی داری
به وبسایت منم یه سر بزن ممنون میشم
ضمنا اگه دوست داشتی میتونیم با هم وبسایت رو پیش ببریم
ممنون

انوش شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:32 ب.ظ

تلاشتون برای نوشتن این آموزشها قابل تقدیره..
اما چرا فونتهای نگارشی فارسی بهتری برای کتابها انتخاب نمیکنید و یک نگارش درجه یک بکار نمیبرید ؟

متشکرم.
شما هر پیشنهادی داری بده ، و هر فونتی مد نظرتون هست معرفی کنید من بررسی میکنم و در کتاب های بعدیم اعمال میکنم.

مریم سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:40 ب.ظ

ممنون بابت زحماتی که کشیدید تا این آموزش و تهیه کنید
عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد