مشکل قالب های میهن بلاگ

امروز مترجم قالب میهن بلاگ رو راه اندازی کردم . این مترجم قالب های میهن بلاگ رو به بلاگفا تبدیل میکنه. تمام تلاشم رو کردم که بخوبی بتونه قالب های میهن بلاگ رو ترجمه بکنه. شاید وقتی قالب های میهن بلاگ رو ترجمه کردید به مشکلی برخوردید مثلاً تصاویر زمینه رو نمایش نداد. خواستم بگم که بعداً نگید مشکل از مترجم من هست . من مترجمم رو با همه ی قالب هاش امتحان کردم و برخی قالب ها رو که نگاه کردم دیدم مشکل اصلیش که درست کار نمیکنه به خاطر برنامه نویسیش هست . اون فردی که قالب های مین بلاگ رو نوشته به نظرم یه برنامه نویس مبتدی بوده. چون اولاً استاندارد ها رو رعایت نکرده . دوماً اشتباهات زیادی توی برنامه نویسیش داشته . مثلاً استاندارد شروع کد استایل اینطوریه:

<style type="text/css">

ولی اونا اینطوری نوشتن:

<style>

درسته که اینطوری هم کار میکنه ولی استاندارد نیست. این تازه زیاد مهم نیست . کدنویسی عجیب و غریب دیدم از این بدتر.

مثلاً طریقه ی آدرس دهیشون در بخش استایل اینطوری بود:

#page {

    background: url("http://www.mihanblog.comhttp://mihanblog.com/public/public/user_data

/template/2270705/img04.jpg") repeat-y scroll left top transparent;

    margin: 0 auto;

    width: 1000px;

}

باید آدرس زیر به تنهایی باشد:

http://mihanblog.com/public/public/user_data/template/2270705/img04.jpg

نه اینکه بیان قبل از آدرس عکس یه ادرس دیگه بذارن. 

این کدنویسی باعث شده بود که توی بلاگفا عکس هایی که به div داده شده بود نمایش داده نشه. پس شما بعد از ترجمه ی قالب این آدرس ها رو که به رنگ آبی کردم حذف کنید.

شاید مشکلات دیگه ای هم وجود داشته باشه . اگر باهاش برخورد کردید . برام توی نظر دهید یا قسمت ارتباط با مای سایت پاچنار بهم اطلاع بدید.

لوگوی میهن بلاگ رو هم به خاطر احترام به حق کپی رایت پاک نکردم.

متشکرم.

آدرس مترجم قالب: http://pachenar.ir/translator.php


کتاب آموزش ++C

امروز یکی از بچه ها یک کتاب در مورد برنامه نویسی c++ بهم معرفی کرد که خیلی ساده توضیح داده با اینکه درست نخوندم ولی با یه مرور جزئی فهمیدم واقعاً کتاب خوبیه و از نوشتن و طریقه ی آموزش این کتاب خوشم امد . این کتاب رو گفتم معرفی کنم چون میدونم خیلی از دانشجویان رشته ی نرم افزار به این مطالب نیاز دارن. من خودم هم وقتی کتابی می نویسم سعی میکنم که اینطوری نباشه که برم سایت ها یا کتاب های خارجی رو ترجمه کنم . من خودم سعی میکنم اونچه که یاد گرفتم رو بنویسم . اون هم به صورت ساده و قابل فهم. خیلی از کتاب ها رو می بینم که ملت می نویسن. میان یه اسکریپت رو میذارن و میگن آقا این کدها این کار رو انجام میده نمیان یه کم برای این چیزی که نوشتن توضیح بدن . نمیان آموزش رو کم کم پیش ببرن. و خیلی اشتباهات دیگه. ما توی کشور چند هزار تا برنامه نویس داریم اگه هر برنامه نویس بیاد ده تا صفحه هم بنویسه کلی محتوای وب از لحاظ منابع آموزشی زیاد میشه . کافیه فقط روزی چند دقیقه وقت بذاریم. این به نفع خودمون هم هست اینطوری دیگران هم که مطلبی می نویسن ما میتونیم استفاده کنیم. البته اینطوری ام نباید باشه که هر کسی بیاد مطالب دیگری رو کپی کنه. اگه یکی بیاد خونه ی شما کامپیوتر شما رو بدزده و بعد بگه مال خودمه شما مسلماً نمیتونی تحمل کنی. 

متشکرم.

 c++دانلود کتاب آموزش 

نویسنده : خانم زهرا بیات

کتاب آموزش tkinter به زبان ساده

با سلام به همه ی برنامه نویسان عزیز.

عید همتون مبارک.

چند وقتی هست با tkinter کار میکنم . برای همین تصمیم گرفتم که بخشی از اطلاعاتم رو به صورت یک فایل pdf در بیارم و در اختیارتون قرار بدم. برای کار با tkinter قبلش باید پایتون کار کرده باشید. این آموزش یک آموزش خیلی ساده است. امیدوارم بدردتون بخوره.

حجم فایل: 1.27 مگابایت

دانلود کتاب آموزش tkinter به زبان ساده