ضبط صدا با کمک جاوا اسکریپت ، جی کوئری ، php و فلش

امروز داشتم توی اینترنت سرچ میزدم که با این مبحث برخورد کردم خیلی برام جالب بود که با برنامه های تحت وب بشه صدا رو ضبط کرد یه مدت دنبال این موضوع بودم ولی چیزی گیرم نیومد . حالا که داشتم در مورد مبحث دیگه ای جستجو میکردم با این موضوع برخورد کردم. گفتم بیام فایل هاش رو اینجا بذارم تا ملت هم استفاده کنن.

این برنامه هم صدا رو ضبط میکنه و هم پخش میکنه.

دانلود برنامه ی ضبط و پخش صدا با برنامه های تحت وب

منبع مطلب 


لینک های آموزش برنامه نویسی

چند روز پیش یه قسمت رو به نام آموزشی به سایت پاچنار اضافه کردم. و یه خوراک خوان (rss feeds) هم در بخش خوراک خوان بهش اضافه کردم. که شما اگه در خوراک خوان آموزشی عضو بشید هر روز یک لینک آموزشی جدید در مورد زبان های برنامه نویسی دریافت میکنید. آموزش هایی چون جاوا ، جی کوئری ، جاوا اسکریپت ، php ، html ، css  و ...

صفحه ی اصلی قسمت لینک های آموزشی: http://pachenar.ir/learn.php

عضویت در خوراک خوان لینک های آموزشی : http://pachenar.ir/rss-learn.php

برای عضویت در خوراک خوان از مرورگرهایی استفاده کنید که از این امکان پشتیبانی میکنن.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

حفره ی امنیتی در مرورگر اکسپلورر

چند ماه پیش شرکت گوگل اعلام کرد که از مرورگر اکسپلورر استفاده نکنید چون این مرورگر حفره ی امنیتی داره . من حرفشون رو جدی نگرفتم . گفتم شاید برای این ، این حرف رو میزنن که دارن با مایکروسافت رقابت میکنن. بعد از یه مدتی خودم تونستم برنامه ای بنویسم که کاربر بیاد در سایت و با کلیک روی یک عکس اطلاعات کپیش یعنی حافظه ی clipboard اون شخص برای بانک اطلاعاتی سایت ارسال بشه. و این کد فقط با مرورگر اکسپلورر کار میکرد. البته یه مدت قبلش هم دیده بودم که یکی از بچه ها یه همچین برنامه ای رو برای مرورگر کروم نوشته بود ولی اون زیاد جدی نبود ولی چیزی که من نوشتم خیلی جدی هست و کسی بو نمیبره که اطلاعاتش لو رفته. برای همین تصمیم گرفتم بیام اینجا بگم که سعی کنید زیاد از مرورگر اکسپلورر استفاده نکنید و اگر هم استفاده میکنید قبلش رمز عبورتون و اطلاعات شخصیتون رو هیچ گاه کپی نکنید.

یک راه حل که این موضوع لو میره اینه که مرورگر پیش فرض سیستمتون رو اکسپلورر نکنید اگه مرورگر پیش فرضتون یه مرورگر دیگه غیر از اکسپلورر باشه وقتی شما با مرورگر اکسپلورر روی اون عکس کلیک کردید. یه پنجره باز میشه و بهتون میگه آیا می خواهید حافظه ی clipbord بچسبه؟ (paste بشه؟) . اینطوری قضیه لو میره. شاید راهی هم وجود داشته باشه که دیگه این پنجره باز نشه. اونو دیگه نمیدونم.

لطفا ازم نخواید که این کد رو بهتون بدم. به خاطر امنیت وب هم که شده این کار رو نمیکنم .

متشکرم.

نمایش عکس از روی سایت در برنامه ی جاوا

امروز زبان جاوا (نه جاوا اسکریپت) رو انتخاب کردم. میخوام یه نرم افزار ساده تحت دسکتاپ براتون بنویسم. خیلی از بچه ها ازم پرسیدن چجوری میشه یک تصویر که روی سایت هست رو روی یک نرم افزار جاوا نمایش داد؟

خلاصه ی کار اینطوری که اگه میخوایم ک عکس نمایش بدیم اول فرم رو ایجاد می کنیم و بعد یه برچسب میذاریم و روی برچسب یک عکس قرار می دیم:


ادامه مطلب ...

نمایش لینک به صورت تصادفی

این آموزش رو بنا به درخواست عده ای از دوستان قرار دادم. یه وقتی پیش میاد دلتون میخواد لینک های مثلاً پیوندهای روزانه به صورت تصادفی در بخشی از سایت نمایش داده بشه.

برای نمایش اعداد به صورت تصادفی ما معمولاً از این روش استفاده میکنیم:

rand(عدد آخر, عدد اول);
echo rand(1,20);
در خروجی عدد تصادفی را مشاهده میکنید . هر بار که صفحه رو رفرش می زنید یک عدد تصادفی به شما داده میشه. از عدد یک تا عدد 20 یکی از این اعداد در هر بار رفرش صفحه نمایش داده میشه.
حالا ما میایم یه دیتابیس میسازیم با نام ravandi بعد یه جدول با نام link و سه تا فیلد با نام های id,link,matn

ادامه مطلب ...