زبان برنامه نویسی جاوا(java)

زبان جاوا یک زبان برنامه نویسی هست که مثل زبانی چون سی شارپ وابسته به سیستم عامل خاصی نیست . سی شارپ متعلق به سیستم عامل ویندوز هست و روی مثلاً لینوکس اجرا نمیشه در صورتی که جاوا اینطوری نیست و روی هر سیستم عاملی اجرا میشه .کافیه فقط jdk ویندوز رو نصب کنید. اینم بگم که جاوا با جاوا اسکریپت فرق داره. جاوا اسکریپت برای طراحی سایت فقط به کار میره، و کلاً با جاوا فرق داره. 

جاوا چند نسخه داره:

Java Enterprise Edition یا J2EE

Java Standard Edition یا J2SE

Java Micro Edition یا J2ME

j2ee از j2se قوی تر هست . و j2me هم برای نوشتن برنامه در مبایل هست.

برای نوشتن برنامه ما می توانیم از چند نوع ویرایشگر استفاده کنیم. ویرایشگر notepad ویندوز و++ notepad و NetBeans که برای استفاده از این نوع ویرایشگر می توانید این آموزش رو بخونید.

من خودم با ++ notepad کار میکنم. این برنامه یه سری دستورات جاوا رو نیز در اختیار شما قرار میده: کافیه به منوی language و سپس زیرمنوی J و سپس java بروید. و سپس دکمه های ctrl و space رو با هم بگیرید دستورات جاوا برای شما باز می شود.

برای اجرای جاوا در ویندوز باید برنامه ی jdk رو نصب کنید. برای این کار به این آدرس بروید و برنامه رو دانلود کنید. اگه خواستید برنامه ی NetBeans رو هم دانلود کنید می تونید اینجا رو کلیک کنید.

حالا می خواهیم یک برنامه ی ساده برای java بنویسیم.

ادامه مطلب ...

کتاب آموزش php به زبان ساده

بالاخره تصمیم گرفتم کتابم رو منتشر کنم. مطالبی که در این کتاب نوشتم خیلی ساده است و اگه شما html بلد باشید به راحتی می تونید php رو یاد بگیرید. این کتاب رو به درخواست خیلی از دوستان نوشتم. امیدوارم بدردتون بخوره. خوشحال میشم نظراتتون رو هم در مورد این کتاب بدونم.

اگه دوست داشتید می تونید کتاب من رو با ذکر منبع در سایت یا وبلاگتون معرفی کنید.

دانلود کتاب آموزش php به زبان ساده