روش بک آپ گرفتن از mysql

می خوام روش بک آپ گیری یا پشتیبان گیری از اطلاعات و فیلدها و جداول و دیتابیس رو در mysql رو با برنامه ی xampp  بگم. با این کار می تونی خروجی های مختلفی بگیری . خروجی هایی چون ورد و اکسل و pdf و notpad و... ولی اگه خروجی notpad بگیری بهتره . برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

 اگه می خوای در لوکال هاست بک آپ بگیری این کار رو بکن :

1) به این آدرس برو  http://localhost/phpmyadmin  .

2) اول دیتابیس رو در سمت راست انتخاب کن . 

3) اگه زبان برنامه ات فارسی باشه ، تبی داری با عنوان "صدور" روش کلیک کن اگه بخوای خروجی notpad داشته باشی گزینه ی sql رو بزن ، در قسمت فشرده سازی هم می تونی فرمت زیپ را انتخاب کنی و اگه نمی خوای گزینه ی " خیر " رو انتخاب کن . بقیه ی تنظیمات هم به طور خودکار انتخاب شده و کافیه روی دکمه ی " تایید " بزنی کار تموم میشه.

نکته : اگه بخوای یه جدول رو بک آپ بگیری باید اول جدول رو انتخاب کنی.

حالا نوبت به این می رسد که اطلاعاتی را که بک آپ گرفتیم دوباره به mysql وارد کنیم.

برای این کار اول نام دیتابیس خود را وارد کنید و آن را ثبت کنید بعد از طریق دکمه ی import و انتخاب فایل مثلا links.sql که به صورت notpad هست  و ما بک آپ گرفتیم از طریق دکمه ی Brows اون رو انتخاب می کنیم و دکمه ی تایید رو می زنیم . برای زبان فارسی هم معمولا utf-8 رو انتخاب می کنیم. 

Backup  بگیرید که اطلاعاتتون رو از دست ندید . بالاخره امکان هک شدن هست. 

طریقه ی حذف یک خطا

بعض وقت ها پیش میاد که هنگام کار با کدهایی مثل SESSION و header  با خطای زیر روبرو میشید. من در یکی از پست ها نوشته بودم که باید جلوش یک علامت @ قرار بدید ولی این کار درستی نیست .

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent

 شما می تونید از برنامه ی++ notpad که در پست قبلی معرفیش کرده بودم استفاده کنید . اول برنامه رو باز کنید . و از منوی Encoding گزینه ی Encode in UTF-8 without BOM رو انتخاب کنید و سپس کدهاتون رو وارد کنید و ذخیره کنید. 

نکته : در مواقعی که مثلا از SESSION استفاده می کنید قبل از کدهای php از کدهای html هم استفاده نکنید . 

البته این ها فقط چند راه برای رفع این مشکل بود که راههای دیگه ای هم هست.

یک برنامه برای کار با php

شما برای نوشتن کدهای php نیازی به برنامه ی خاصی ندارید چون این زبان یک زبان سورس باز هست راحت می تونید با برنامه ی notpad ویندوز کدنویسی کنید. اگه متون فارسی رو هم دراین برنامه وارد بکنید باید حواستون باشه وقتی می خواهید کد ها و متون فارسی رو ذخیره بکنید در قسمت Encoding حتما گزینه ی utf-8 رو انتخاب بکنید. ولی این برنامه یه مشکلی داره اونم امکانات کمشه. مثلا اگه توی php با خطایی برخورد کردید و اون خطا رو php  با شماره اون سطر که خطا روی داده بهتون نشون داد شما با notpad نمی تونی اون سطر رو پیداش کنی .

برای حل این مشکل من این برنامه رو بهتون پیشنهاد می دم:

Notepad++

حجمش نزدیک به 4 مگابایت هست و هر خط کدی رو که می نویسی با شماره بهتون نشون میده و البته امکانات دیگری هم داره . برای اینکه با فارسی سازگار باشه ، از منوی Encoding گزینه ی   Encod in UTF-8 without BOM رو انتخاب کنید و بعد متن رو توش وارد کنید. در بخش <head> هم از کد زیر استفاده کنید:

<meta charset="utf-8">

توی گوگل اسمش رو سرچ کنی راحت پیداش می کنی.

من کلاً عاشق زبان های سورس بازم. فقط سورس باز

صفر شدن مطلب شما در mysql

اینجا می خوام دو تا مشکل رو که ممکنه برای کاربران پیش بیاد رو بگم.

1) ما یه سری مطلب رو در Mysql به فیلد های خودمون دادیم ولی در کدهای php که خواستیم اون نوشته ها رو به نمایش بذاریم به جای نوشته یک صفر انگلیسی میاد. مثل زیر:

Name: 0 -- famili: 0

که باید مثلا به این شکل باشه :

Name: ali -- famili: bandari

راه حل مشکل : شما در Mysql به جای مقدار  int باید از مقدار دیگه ای مثل varchar استفاده کنید. برای همین صفر به شما نشون میده. البته بستگی به فیلدتون داره.

ادامه مطلب ...