طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس

اصلا وردپرس چی هست و به چه دردی می خوره؟ 

برای اینکه شما یک سایت طراحی کنید در واقع به یه سیستم مدیریت محتوا نیاز دارید یه جایی که مطالب خود را ارسال کنید ، ویرایش کنید و...  برای اینکار شما دو راه داردید : 1) یک اینکه سیستم مدیریت محتوای خودتون روا خودتون برنامه نویسی کنید، با مثلا php  

2) یا اینکه از سیستم های مدیریت محتوا چون وردپرس یا جوملا و دیگر سیستم ها استفاده کنید. که من می خوام طریقه ی نصب وردپرس رو براتون بگم .  

بعد از اینکه سیستم مدیریت محتوای وردپرس رو نصب کردید می تونید توی سایت های مختلف بگردید و قالب وردپرس رو پیدا کنید و در  سایت خود نصب کنید و در این مورد هم چون از قالب آماده استفاده کردید دیگه نیازی به برنامه نویسی نخواهید داشت. 

شروع 

برای شروع شما ممکن است هاست نداشته باشید می تونید از هاست رایگان سایت زیر استفاده کنید: 

www.pergig.ir 

توضیحاتی برای ثبت نام در این سایت: برای ثبت نام در این سایت شما باید ایمیلی غیر از یاهو داشته باشید می تونید از ایمیل ایرانی سایت www.mailfa.com استفاده کنید. 

دقت کنید که بعد از اینکه صفحه ی اول و دوم قسمت ثبت نام رو پشت سر گذاشتید به صفحه ای می رسید که از شما می خواد حروف و اعداد تصویر رو وارد تکست کنید شما باید فاصله رو هم رعایت کنید . بعد از این کار ایمیلی برای ایمیل شما ارسال میشه که باید تمام لینکی که براتون ارسال شده رو کپی کنید و داخل مرورگر بریزید تا ثبت نام شما ادامه پیدا کنه.  

بعد از این تمام مشخصاتی که به شما داده میشه مثل یوذرنیم و پسورد و ftp آدرس سایت و ... رو جایی ذخیره کنید. و داشته باشید. 

حال برای دانلود نسخه ی فارسی وردپرس اینجا را کلیک کنید. 

بعد از دانلود آن آن فایل زیپ رو از حالت فشرده خارج کنید با راست کلیک کردن روی آن و زدن گزینه ی Extract here ، بعد پوشه رو wordpress بنامید. و وارد پوشه شوید. 

برای اینکه وقتی وردپرس رو نصب کردید آدرس سایتتون بشه : http://test.pergig.ir 

و نشه : http://test.pergig.ir/wordpress یعنی شاخه ای نداشته باشه. باید وارد پوشه ی  

wordpress شوید و تمام فایل ها و پوشه های داخل آن را انتخاب کنید و روی یکی از آنها راست کلیک کنید و گزینه ی Add to archive را بزنید و در پنجره ی باز شده در قسمت archive format گزینه ی zip  را بزنید.

و سپس به این آدرس بروید . http://cpanel.pergig.ir    و یوذر نیم و پسورد خود را وارد کنید تا بتوانید . وارد کنترل پنل شوید.  

یوذرنیم : pergi_2345567  

پسورد : 43252365 

وقتی وارد کنترل پنل شدید در قسمت مدیریت دیتابیس های MySQL  کلیک کنید. در صفحه ی باز شده در قسمت <database-name> نام دیتابیس خود را وارد کنید کلمه ی mydb رو وارد کنید و و دکمه ی ایجاد دیتابیس را کلیک کنید در این حالت نام یوذر شما در کنار نامی که برای دیتابیس وارد کردید قرار می گیرد یعنی این : pergi_2345567_mydb دیتابیس شماست . 

بعد از این شما نیاز دارید نام هاست خود رو هم پیدا کنید اگه در خود کامپیوتر بود میشد Localhost ولی اینجا فرق داره باید روی لینک Admin که پایین نام دیتابیس است کلیک کنید در بالای صفحه ی باز شده نوشته شده مثلا : سرور: sql319.byetcluster.com که نام هاست شماست .بعد بک کنید و به صفحه ی کنترل پنل برگردید روی لینک مدیریت فایل ها  کلیک کنید و روی پوشه ی htdocs کلیک کرده و روی دکمه ی Upload و درصفحه ی باز شده در قسمت :  

Archives (zip, tar, tgz, gz) فایل زیپ رو که ساختید انتخاب کنید و دکمه ی تایید سبز رنگ رو کلیک کنید بعد از یه مدتی هم این دکمه به همراه مشخصات پوشه می آید که بازم اون رو کلیک کنید و سپس دکمه ی آبی رنگ کنار آن را کلیک کنید تا به پوشه ی htdocs برگردید .می بینید که دیگر شاخه ی worpress ساخته نشد و فایل ها و پوشه  های داخل پوشه ی wordpress الان داخل پوشه ی htdocs هستند. 

ادامه ی مطلب در پست بعدی

نظرات 1 + ارسال نظر
meriya پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:34 ب.ظ

ممنون از مطلب مفیدت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد